Business brev etikette

Business etikette er fundamentalt vedrører opbygge relationer baseret på høflighed og høflighed mellem business personale. Etikette, og især virksomhed etikette, er et middel til at maksimere dit potentiale ved at præsentere dig selv positivt.
Skrive et forretningsbrev er ikke blot et spørgsmål om at udtrykke dine ideer klart. Den måde du skriver et brev og etikette du ansætter kan have en betydelig indvirkning på din succes eller fiasko i erhvervslivet.
Manglende overholdelse af korrekte business brev etikette kan resultere i du vedtage en upassende tone, der forårsager lovovertrædelse eller misforståelser, manglende klarhed eller formål og fjendtlighed eller syrnede forbindelser.
Grundlaget for god forretning brev etikette er ‘Tænk før du skriver’. Du bør overveje hvem brevet er rettet til, hvordan og hvorfor? Dette vil derefter pÃ¥virke stil, indhold og struktur.
Her dækker vi nogle af de vigtigste spørgsmål vedrørende god forretning brev etikette:
Adressering brevet
Altid sørge for du har stavet navnet på modtageren korrekt. Det lyder måske enkelt, men du ville blive overrasket over hvor mange mennesker ikke gør det. Modtagerens navn bør omfatte titler, hæder eller kvalifikationer, hvis det skønnes nødvendigt.
Mange folk bruger den ‘ Dear Sir / med venlig hilsen ‘ formel nÃ¥r modtageren. Selv om det er acceptabelt for rutinemæssige spørgsmÃ¥l det er upersonligt og bør ikke anvendes, nÃ¥r der beskæftiger sig med dem, du kender, forespørgsler eller klager. Med disse bør ‘Kære Mr…/Yours oprigtigt’ formel vedtages.
NÃ¥r et vist niveau af kendskab er nÃ¥et det anses ikke for dÃ¥rlig etikette at bruge udtryk som ‘Venlig hilsen’ eller ‘Alle bedste’ i slutningen af brevet.
Fortrolighed
Hvis indholdet af brevet er følsomme, personlige eller fortrolige det skal mærkes korrekt. Mærkning bogstavet «fortroligt» vil være tilstrækkeligt til at fremhæve dette forhold. Hvis du kun brevet læses af modtageren uden aflytning af en sekretær eller PA, skal du markere den som ‘Private’, ‘Personlige’ eller “Strengt fortroligt”. Hvis du har modtaget sÃ¥danne et forretningsbrev er det god etikette at gengælde og sikre, at alle fremtidige korrespondance holdes pÃ¥ dette niveau af fortrolighed.
Stil
Ordentlig business brev etikette kræver, at en konsekvent og klar tilgang, kombineret med høflighed, være ansat. Som en tommelfingerregel, har til formål at holde alle forretningsbreve formelle i stil. Selv når modtageren er velkendt for dig, det er tilrådeligt opretholde et vist niveau af business etikette, som brevet kan ses af andre eller af en tredje part i fremtiden, jf.
Dette betyder imidlertid ikke, du skal bruge lang eller ualmindelige ord til at udtrykke dig. Dette blot ser mærkeligt og gør skrivelsen ulæselige. Det er bedst at læse et brev først og overveje, om du ville tale til ham ansigt til ansigt på samme måde. Hvis ikke, så omskrive det.
Bogstaverne skal være underskrevet personligt. Det ser uprofessionel, kolde og lidt doven, hvis et brev er venstre unsigned. At have en sekretær eller PA underskrive på dine vegne anses ikke for et brud på business etikette.
Humor
Humor kan bruges i forretningsbreve, men kun når forfatteren er helt positive modtageren forstår vittighed eller ordspil. Fra et business etikette perspektiv kan det være klogt at undgå humor. Dette skyldes, at for det første bogstav kan læses under en krise, efter modtager dårlige nyheder eller en dystre gang. Andre helst humoren kan have været værdsat, men under disse omstændigheder, det dramatisk kan give bagslag. For det andet, det skrevne ord er åbne for fejlfortolkninger. Din sarkastisk eller ironisk bemærkning kan tages den forkerte vej. For det tredje er det muligt, at brevet kan læses af en tredjepart, som kan anse humoren upassende og forfølge en klage af en slags.
Op med at reagere
God forretning brev etikette kræver breve til blive besvaret straks eller inden for visse retningslinjer. Dette kan normalt blive betragtet som 5 arbejdsdage. Hvis dette ikke er muligt skal derefter nogle form for anerkendelse sendes som brev, fax, telefon eller e-mail.
Altid bruge referencenumre eller klart stat formÃ¥let af brev. øverst, for eksempel, er: Business brev etikette undersøgelse ‘. Dette gør det muligt for modtageren til at spore korrespondance og straks indstille dit brev i en kontekst.
Når du besvarer punkter eller spørgsmål er den rette etikette at reagere i samme rækkefølge, som de blev spurgt.
HÃ¥ndtering af konflikter
Bogstaverne er ofte en arena for konflikter eller konflikter. Selv under disse omstændigheder er der regler for business brev etikette, der skal overholdes.
Hvis du starter tvisten derefter, 1) forklare og fastsat din sag ganske enkelt og klart den mest passende person, 2) tilbyder oplysninger, der kan kræves af anden partiet til at hjælpe med at besvare spørgsmål, 3) angiver en tidshorisont, som du forventer et svar eller spørgsmål til løses.
Hvis du modtager tvisten derefter 1) informere ældre kolleger der kan være påvirket eller der kan være i stand til at tilbyde bistand, 2) sende alle svar i udkast til en senior kollega om at kontrollere, 3) holder sig til fakta og fortjenester af sagen og ikke tillade følelser til at være kom involveret, 4) være høflig, tålmodig og høflig.
Ved hjælp af business etikette i alle anliggender og især i business breve vil sikre du kommunikere effektivt, undgå misforståelser og maksimere din forretningspotentiale.

Add a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *