Vellykket små virksomheder brug PR

Det er indlysende, når en lille virksomhed har accepteret det faktum, at dens vigtigste udenfor publikum har brug for masser af pleje og fodring. De gør noget ved det.
Der er en følelse af uopsættelighed og en anerkendelse af at disse “centrale mål offentligheder” har adfærd, der virkelig indflydelse på virksomheden, og at de havde bedre at gøre noget ved det!
Hvad med dig? Er du klar til at følge vinderne og få pr arbejder for din lille virksomhed?
Payoff kan være betydelige-centrale publikum opførsel der direkte støtte virksomhedens målsætninger og gøre forskellen mellem fiasko og succes.
Men som altid, der er nogle arbejde forbundet med at nå at pot af guld, men det er virkelig indsatsen værd.
Hvis du er villig, begynde ved at liste de vigtigste outsidere i en prioriteret rangordning. Sandsynligvis, kunder og kundeemner vil tage #1 og #2 positioner. Men andre sats en plet på denne liste afhængigt af, hvor vigtige de er til succes for din virksomhed. Faktisk gør et publikum kun listen hvis venstre uden opsyn, opfattelser og adfærd kan faktisk såre din virksomhed.
Du er i en ugunstig situation, når du ikke ved, hvad disse vigtige eksterne publikum tænker på dig og din lille virksomhed. Og de kun overkommelig måde at finde ud af er for dig og dine kolleger at tale med medlemmer af denne vigtige målgruppe ved at interagere med dem. Stille spørgsmål om, hvad de tror du, din virksomhed og dens produkter eller tjenesteydelser. Især ser for enhver negativitet, misforståelser, unøjagtigheder, forkert overbevisninger eller rygter. Og overvåge lokale print og broadcast medier, især de lokale talkshows og avissider for tilsvarende negative tegn.
De svar du samle hjælpe dig med dit pr mål. For eksempel, korrigere denne forkert tro; Fix at unøjagtighed; eller glatte ud denne misforståelse. Målet, ved den måde, bliver også din adfærd modifikation markør som fremskridt kan spores.
Men hvordan får du der? Du vælger en strategi fra de tre tilgængelige til dig: oprette opfattelse/mening hvor ingen kan eksistere, ændre eksisterende opfattelse/mening eller styrke den. Pr mål du bare indstille vil føre dig direkte til det rigtige valg af strategier.
Den besked, du sender til din målgruppe er afgørende, og skriver, det kan være hårdt arbejde, fordi det skal ændre negativiteten du fundet når du interviewet publikum medlemmer.
Først og fremmest skal det være overbevisende samtidig klart fremlægger fakta. Det skal være troværdigt, troværdig og rettidig som det forklarer sandfærdigt, det drejer sig om i øjeblikket. Kort sagt, skal din besked være overbevisende.
At få det færdige budskab til de rigtige øjne og ører er din næste udfordring. Det betyder, at vælge den rigtige lokalsam-kationer taktik, og du har dusinvis af dem til rådighed for dig. Indlæg, pressemeddelelser, emails, møder, radio og aviser interviews, action alarmer, brochurer, nyhedsbreve og så mange andre.
Inden længe, vil du lede efter tegn på at dit nye pr program gør fremskridt.
Efter kommunikation indsats har haft seks eller otte uger til at træde i kraft, synes det indlysende, at den bedste måde at afgøre, at gå tilbage til medlemmer af din vigtigste målgruppe, interagere med dem igen og stille flere spørgsmål. Forskellen er denne gang, imidlertid, at du er på udkig efter tegn at budskabet omhyggeligt forberedt virkelig er at ændre den negativitet, du opdagede under din interviews med disse mål publikum medlemmer. Og endnu en gang holde en øje og øre på lokale medier for lignende tegn at din besked er blevet hørt.
Hvis du er ivrig efter at fremskynde processen, øge antal og udvalg af kommunikation taktik du bruger, samt deres frekvenser.
Hvad du ønsker, er for din anden overvågning gå-around at vise markant opfattelse ændringer, som fortæller dig tydeligt, at de adfærd, du virkelig ønsker er på vej.
PR-virksomhed skaber der succes.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 735 herunder retningslinjer og ressource boks. Robert A. Kelly © 2003.

Add a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *